ENTRI TERBAIK

Isnin, 31 Oktober 2011

Mona Lisa diLukis Menggunakan Cawan Kopi

Mona Lisa adalah salah satu seni karya lukisan yang paling agung pernah dilukis oleh Leonardo diCaprio eh silap..Leonardo da Vinci sebenarnya..Ini adalah lukisannya..Cantik kan..

Mona Lisa
Tapi bagimana rupanya bila di"lukis" dengan menggunakan cawan kopi..Biar gambar-gambar di bawah ini membicarakannya..

Besar jugak di"lukis"nya

Macam gambar grid je hehe

Pandangan yang secara dekat dari atas

Rupa-rupanya cawan kopi digunakan hehe

Maklumat simple berdasarkan gambar di atas:

Objek: Mona Lisa
Jumlah cawan digunakan: 3604 
Lokasi: Sydney, Australia
Jenis cecair: Kopi yang diisi mengikut sukatan yang betul mengikut susunannya, dan ianya bukan kopi Jantan hahahah..


GMMS: Kreatif dorang membuatnya..tapi bab isi kopi mengikut sukatan dan warnanya itu kerja yang paling teliti hehe..Ni entri autoping..

32 ulasan:

ApiH berkata...

kreatif betul diaorg. lepas ni boleh try guna air milo plk la.. hehee..

Qaseh Qistina berkata...

uih..kreatif betol kan..cantik..kesabaran sgt penting nk isi kopi lam cawan tuh..

Bui Junaidi berkata...

dh letih2 buat,terus jer minum air kopi tu kan..hehe

Gen2Merah berkata...

fullamakkkkkk.... cayalah.. kreatif dan bersungguh2 orang buat ni... tengoklah air teh boleh di sukat warnanya agar menimbulkan sebuah pemndangan yang indah dari atas..

Salam Kunjung mengunjung. Salam Ukhuwah. Singgah-singgah la blog Gen2Merah kalau ada kelapangan ya.. (",)

Wanie berkata...

wah, klu dari jauh memang tak perasan gune cawan kopi..mantop la..lepas ni jom try kat rumah :D kena beli cawan kopi beribu tu..haha

*ayah n umi damia la syuk bukan wnaie, means abg n kak ipar wanie =)

josrevalution berkata...

berapa lama diorang siapkan ni syux?..memang kreatif!..:)

Rara. berkata...

aku suka~ setail gila kot.

Anak Wak Mail berkata...

gila la..aku nak lukis guna pensel pon tak lepas!haha

mumui berkata...

kreatif!

Rai berkata...

hebat gila...pandai diorang ejas tone air kopi tu..

fadh leyanie berkata...

wah..mmg kagum tengok susunan cawan tu.

anismelon berkata...

wah..kretip..aah nampk cm grid je walhan cawan kopi..

miss kinah berkata...

fuyoooo... :)

Dunia Realiti a.k.a Elih berkata...

Wow! hebatlah....tak sangka guna kopi pun boleh buat mcm ni..mcm2

Warna Warni Kehidupan berkata...

wow..kerja seni yang memerlukan ketelitian dan kesabaran..kreatif..

SoLy SoLicious berkata...

pergh..kreatif la depa ni

Papa Mifz berkata...

dorang nih kreatip betul kan...mcm2 caro dorang buat nak tarik perhatian org ramai...

Bro ahmad berkata...

sedapnya dapat minum monalisa petang2 ni syux...jom kesana

Asyila Zainuddin berkata...

wahhh.. tang warne tu yg susah tu.. haha..

aimie amalina berkata...

pehhhhhh
gile besss
suke ahhhh

bole x nak curikk satu cwn kopi tu
kakaka =p

Lea Isnawi berkata...

wahhhhhhhhh

gile kreatip!

diana berkata...

rajin sungguh depa...
kalau akak tak jadi kerja la sebab syok minum kopi..akak cukup suka kopi..ketagih dah kot..
ekekek

Liyana Zahim berkata...

Peh terer gile org yg wat mende ni.. Tak terfikir lgsg blh gune cawan kopi.. Hehehe.. Napenya monalisa? Selena gomez tak nak ke syuk? Hahahah~

Shaherah berkata...

bukan setakat teliti je tu.. mmg fokus n tahap kesungguhan yg tinggi tu.. ngan kopi sukat2 lagi.. haha..

Khairil berkata...

jenuh bancuh kopi...dan juga jenuh nak minum nanti..haha

? berkata...

kopi kapal api..
hehe..

hai syux..
pe kbr, jom pizza..

cik aisha berkata...

memang kreatif la....kalau saya yg buat xjd potret monalisa la..huhuu

Ezad Skytech berkata...

pergghhh..memang teliti betul la...macam mana la dorang boleh sabar buat benda ni ye...? huhu~

SYAF berkata...

memang menarik sgt...

cik pha berkata...

seryes aku rasa memang kretif giler lukis guna cawan.aku lukis guna tangan pun tak nampak macm lukisan ehhehhehehhe

Asakura berkata...

aku rasa aku bukn org seni kot sbb aku tgk gmbr mona liza tu biasa je...org kata senyumannya, kalau ditengok dari pelbagai arah, nampak macam hidup...tak tahu la..

hira berkata...

kreatifnya -.- serius, sangat cool!