ENTRI TERBAIK

Selasa, 2 Ogos 2011

Mengisi masa lapang di kala menunggu waktu berbuka

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..selesai sudah 2 hari berpuasa kan..:)..satu nikmat kurniaan Allah s.w.t berikan kepada kita untuk membina arca pahala dengan lebih sempurna..Amacam terawih pada malam ini?Adakah ia membibitkan rasa kasih sayang pada Allah s.w.t dengan lebih mendalam..bulan Ramadhan ini bulan kita..so hargainya dengan sebaik-baiknya..jangan lakukan kerja gila yang membolehkan korang di maki dalam dunia ini dan mungkin berterusan dalam dunia yang abadi..

Berdasarkan tajuk diatas, aku ingin kongsikan pe yang aku wat tatkala mengisi masa lapang di kala menunggu waktu berbuka..

1) Aku melayan citer tv-series yang dulu-dulu cam chuck, dexter, merlin..bukan dalam axn channel 701 tapi aku download tika bulan syaaban lagi..so aku start dari season 1 sampai episod terakhir..

2) Aku melayari dunia blog..baca pe yang member2 post, dropkan komen dan sebagainyala..

3) Aku lakukan keperluan sebagai orang muslim..

4) dan banyak lagi lah..

dan korang wat pe isi masa lapang tuh..heheh..bagi yang dah kerja maybe pegi kerja seperti biasa, dan singgah kat bazar ramadhan dan beli pe yang patut kan.. 

22 ulasan:

Freaky berkata...

aku suka chuck.. haha tapi tgk kat axn je. malas nak download.. aku habis masa dengan online

Luqeem™ berkata...

berblog saja..haha

iPai berkata...

rahsia .. hehe ..

wah amboi, dah download kepuk2 banyak2 .. season baru stat bile ek .. ?

sergeant keroro berkata...

hehe, aku layan blog jek. bosan main game XD

Shaherah berkata...

hahhaa.. shera isi masa ngan chatting, tgk fb, tgk twitter,, pastu bosan tgk2 blog jab.. drop ape2 yg patut.. pastu lau dh wat semua uh.. tengok tv.. ^_^

Syuxer berkata...

ipai--ntah bila season baru heheh..aku kalau boleh rela start dari season 1 dulu heehhe

Khairil berkata...

sibuk dengan persiapan nak berbuka...gula habis..nasi tak masak lagi...ayaq manis takdak...hahaha

Lea IsNaw! berkata...

aku layan blog je
kdg2 tgk movie...
bila wat mende tuh cepat je masa berlalu kan

cucu umie berkata...

ayie ad cerita2 tu..kalo sunyi ayie biase tgok..tpy sejak pose alhamdulilah bnyk abiskan mase dgn family + tolong mber2 yg nk cntikkan blog..hehe tolong2..

syrupmasin berkata...

haha..sep sikiit..nomor 1 same dgn aku..tp aku ta tgk sgt tv siries yg kau tgk tuh..aku tgk series laen :)

SoLy SoLicious berkata...

waahh..same lah kite,...suke dolod bnyk2..then simpan..kalo ade mse nengok,..kalu xde mse, smpan buat harta..haha

ArulchelseA berkata...

de masa lapang ..aku tido..kih kih kih.. tk de lah..aku baca buku masak2 je bro..kih kih kih

syarifahsidrus berkata...

suka tengok chuck. tapi malas download..ahahah

Fathiah Hamim berkata...

fa tengok cite bones kat laptop! hehe

shida'R berkata...

balik keje..singgah pasar ramadhan kalo sempat..balik tukar bju terus ke dapur tlg mak hehehe ^_^

echaRierie berkata...

wahh..rajinnya d/load..hehe..
sy tgk kt tv je..
btw, ada yg sm rutin tue.. :)

Awan Biru berkata...

Seronoknya jika ada masa senggang. Awan siang bekerja. Balik kena tunggu bas sampai sejam. Sampai rumah sudah pun berbuka. Malam seperti biasa, tarawih. Balik, kena masak pula. Takpalah. Ujian di bulan mulia. Selamat berpuasa ya.

Bro ahmad berkata...

kalau masa betul2 free duk kt blog je syux hmm

[sutera kasih] berkata...

lebih kurang sama je aktiviti kita hehe sbb sy tak keja lg huhu

Anak Wak Mail berkata...

macam2 saya buat..hehe..tapi yang penting, waktu rehat mesti tido,,best tido waktu puasa ni,,senang je nak lena..=)

p/s: orang kata waktu dah nak dekat2 buka puasa, doanya mustajab..tapi papepon doa dengan keihklasan i.Allah mustajab..=)

Nurnajwa berkata...

BLOG! Hehehe, harus ;)

Yg wajib tu mmg wajib buat la :D

laskar pelangi berkata...

time nak berbuka tu..punyalah ngadap tv..layan drama tv;)
hee~