ENTRI TERBAIK

Selasa, 23 Ogos 2011

Kisah Lama: Tragedi Berdarah Letupan Kilang Mercun Bright Sparkles, Sungai Buloh

Assalamualaikum..

Sebelum aku menutup tirai kamar Gerbang Maya Melankolia Segar untuk hari ini, aku mempersembahkan satu link untuk korang baca dan fahamkan bahana bahaya mercun..Aku menjumpainya dari blog Lea IsNaw! 

Di bawah adalah linknya..




p/s: kalau ada akaun fb,bolehla baca ia..ambik iktibar dari pengajaran ini..

31 ulasan:

Lea IsNaw! berkata...

menakutkan kan

Khairil berkata...

tragedi inlah titik tolaknya kepada pengharaman pembuatan dan penjualan mercun dan bunga api di Malaysia..
nice info bro...

Freaky berkata...

x nak aku baca.. hehe x sanggup :P

Liyana Zahim berkata...

Mercun tu memeudaratkan dan benda yg memudaratkan buleh dikire haram kan syuk..

Wadi AR berkata...

kesimpulannye, main la bom dari mercun

syrupmasin berkata...

alaa..aku ta de fb mcm mne doe?? :P

Wanie berkata...

ehh baru je bace kat blog lea tadi..keke..

Mohd Izzar berkata...

xminat jgk nk bermain mercun..haha

ArulchelseA berkata...

gila la..cuak aku bro..memang mencuakkan ..thn 91..aku darjah 4 masa tu..lama sgt dah tu..

Asyila Zainuddin berkata...

tahun 1991 kn.. tak lahir pun lg.. hehe..

Anif Abdullah| AA berkata...

kilang meletup?isy3...
thnks share.

diana berkata...

budak2 ni kalau baca pun bukan nak insaf pun..insaf sekejap je..
esok2 dia main lagi..
bila hancur tangan tu baru nak sedar..

Bro ahmad berkata...

ngeri elakkan la dari mercun..buat akta mercun sama macam senjata api..mesti gerun punya

rara pinkmafia berkata...

tu lah,nak main ag benda yg dilarang.hmm last2 kilang meletup.

Bui Junaidi berkata...

ok,bui dgn pantasnya akan membaca pasal ni..*_*

Bro ahmad berkata...

merdeka syux..bro tag hehee

http://www.trioseposen.com/2011/08/aku-anak-malaysia-merdeka.html

HAFIZAL berkata...

syu...apa kata kita bertukar2 link..mcm ner..ok tak

echaRierie berkata...

huhu~ tgk pn dh seram..sedih jgk..
apapun..Mercun mmg sgt bahaya..

si cantik sally berkata...

tapi sye rase sunyi je kalo x main mercun!!~~ haha..

dwaty berkata...

so, jagan main mercun... nanti hilang cun... hehehehe

syuxer... SELAMAT HARI RAYA... esok akk dah balik kampung tau...

kotak bulat berkata...

knpa org melayu je selalu kerna letupan mercun ek? cina main mercun, xde pun meletup2

Anak Wak Mail berkata...

mainlah mercun kalau agak2 dah tak sayang nikmat Allah..:)

anismelon berkata...

bahaya lah mercun mercun nie..org tak bagi main nak jugak main..nak jugak wat kilang mercun..hurmm

Aemy Shamy berkata...

meremang bulu roma bila tgk mayat2 yg rentung tu....huuhuu...teruk kan..klu main mercun dah hilang jari, ni kilang dia skali meletup, banyak nyawa hilang..huhu..

alif haris berkata...

huhu memang teruk kot tempat ..
punah ranah weyh ..
habis semua ..huhu

Wadi AR berkata...

jgn men mercun. main la bom. baru meriah

alongxp berkata...

aku tak pastila umo ko bape bro...tp masa kejadian kilang mercun tu,aku baru je siap mengaji,kuaters umah aku masa tu bertentang ngan kawasan kilang tu... masa kilang tu meletup,aku merasa, nampak... perrrgghhh....

alongxp berkata...

aku tak pastila umo ko bape bro...tp masa kejadian kilang mercun tu,aku baru je siap mengaji,kuaters umah aku masa tu bertentang ngan kawasan kilang tu... masa kilang tu meletup,aku merasa, nampak... perrrgghhh....

nurAMALLINA berkata...

err tatottt!

fiq. berkata...

main puzzle lah,,haha

amny berkata...

haish...menggerikan......