ENTRI TERBAIK

Isnin, 11 Julai 2011

BERSIH 2.0 Kebenaran yang disembunyikan

Assalamualaikum

Aikss isu Bersih 2.0??Tak habis-habis lagi ke? Aaaaa bukan isu perhimpunan BERSIH 2.0 yang aku ingin cerita tapi ketelusan pihak media massa di negara kita yang sembunyikan kebenaran dalam menyampaikan isu perhimpunan tersebut..Tak caya korang tengokla kat bawah neh ye..




Ekstra 




Korang nilai sendiri bagaimana ketelusan media massa menceritakan hal sebenar isu Bersih 2.0 ini..Aku sedih rakyat malaysia sendiri diperkudakan sedemikian..Why?? Aku dipihak neutral..Aku tidak berpihak mana2 pihak tapi menjadi isu disini ketelusan pihak media menceritakan hal sebenar..Kenapa??Sudah2 la tipu sama rakyat...Bagi pihak polis, tak perlulah berkasar sangat..T_T


39 ulasan:

Bro ahmad berkata...

biasa la syuxer..semua press kat malaysia ni ada agenda masing2 tak kira pembangkang ke kerajaan..

cucu umie berkata...

seriously memang tidak tulus apa yg telah disampaikan oleh media..kadang2 panas jer..enth lh.. xthu nak jadi apa dengan media nie..kdng2 mcm rase mereka nie talam dua muka jer

Cha sahaja berkata...

bersih!!hehe..

Cha sahaja berkata...

ku dh tgk vdeo tu..mmg sedih la..

arfah berkata...

hmmmm...bila segalanya telah dikuasai dengan wang dan pengaruh...ketelusan itu semakin tidak dihiraukan....apa yang penting bisnes tetap dijalankan...

Mohd Izzar berkata...

bole nmpk jgk..sbb media massa skrg cerita benda baik pasal kerajaan jak..bila pasal pmbgkang buruk jew soma..

laskar pelangi berkata...

wanie xreti nak kupas bab nie..kupas bawang retilah...heeee=)

syrupmasin berkata...

diperkudakan?? err..vocab baru..ngeee :D

Alin berkata...

slm, selalunya negara yg tak tunjuk kenyataan sbnr, akn ditunjukan kenyataan sbnr di negara lain. peace no war wlwpun sudah berlaku war. hv a nice day n happy blogging :D

alif haris berkata...

bile media dipegang dan di control oleh orag yg bangang lagi jahil ..
ini lah jadinye .. kita tertipu dan dia terus menipu kita supaya persepsi terhadap satu2 pihal itu sntiasa baik .. ceehh .. sori bahasa kesat sikit .. bengang ni huhu

Miecyber berkata...

Semuga rakyat tidak tertipu...

Video Karnival Silat ,Pameran Ubat & Forum Perdana Anjuran PSGLM

ABU berkata...

emmm sebab tu aku cakap..aku tak percaya 100% media kita ni..bnyak yg disembunyikan..huhuhu..
nice entry bro like..

Jiejah Gorjes berkata...

media penuh dgn propaganda

Freaky berkata...

media bro.. memang bersekongkol.. semua tunjuk baik je

Fathiah Hamim berkata...

rasa ditipu pun ada.

ArulchelseA berkata...

bro kita tk boleh ckp pasal kebebasan..kita tk oleh ckp keadilan..kita tak boleh pertikaian semua ni kerana keamanan dan ketulusan itu sudah diberi oleh media dan kerajaan..kalau kita persoalkn kita akan dituduh tk bersyukur..

kata2 media dan pnyokong media "kezaliman mereka bersebab.."

bersih yg tk bersebab..dan dituduh penderhaka...

*aku sedih dan geram bila menonton di youtube..melihat saat2 pak cik yg sakit nak meningal tu..aku tk bleh tgok dah..nak meningis aku bro..

iPai berkata...

aku rasa laa .. ada dalang org luar laa benda2 gini .. haish .

Arpiiz berkata...

ala, media sekarang ni kerajaan yang pegang, so tak heran lah sangat..huhu

syaz@rozelt berkata...

syaz pon dpihak neutral gak..huhu..ganas gak polis2 msia nie..

Aisyah Aina berkata...

kan dah kata...best jugak baca pasal bersih ni...macam2 ada..HAHA :D

Khairil berkata...

sedih aku... :(

lilypelangi berkata...

sudah2 la tuu .. bersih~~ hoho

harrazdani berkata...

seorang wartawan tak kiralah media cetak atau elektronik bertanggung jawab di atas setiap apa yg ditulisnya...kerana hal tersebut bukan habis di dunia sahaja...tetapi akan disoal di akhirat kelak...apabila tgn yang menulis atau menaip setiap berita yang ingin disampaikan tanpa naungan wahyu...beginilah jadinya....jadi pak angguk dan pak ngeleng kepada bosnya sehingga sanggup melongkangkan etika kewartawanan masing-masing---teguran ikhlas kepada semua pengamal media di malaysia.

rafiq berkata...

dua-dua pun ada betul dan salah.. kena pandai pilih lah..

Wanie berkata...

tak leh caye media masa 100%..
aku pun neutral jugak kot..:)

belog|amiyo berkata...

habis tu siapa bersih siapa kotor? nilai lah sendiri.

Bie88 berkata...

yer .. tapi knapa media massa menipu.. ptt la annuar x puashati...

Rai berkata...

ramai dah kena tipu dengan media.. dah diberitahu pun degil jugak.. takdak obat dah..hahahaha..

echaRierie berkata...

err..tak tau nk komen psl ni..
sy pun neutral..

shleep berkata...

Salam,
Jika apa yang dipaparkan di berita itu tidak tepat, buat kajian.

DYMM Agong dah x beri green light. PM Najib masih bagi kelonggaran buat kat stadium (diplomasi).

Tapi pro BERSIH masih degil nak berarak ke Stadium.

Yang xtahu apa2,main ikut jer. Apa yg kerajaan cakap semua salah.

Kalau kerajaan dah cakap perarakan itu haram, haram la. Mana x kena tibai ngan polis.

Baca dan selidik sejarah, jgn nak ikut telunjuk kapir dan melayu liberal.

mykhalis berkata...

cerita ini takkan habis.. sejarah wat rakyat malaysia

Liyana Zahim berkata...

Syuk, ALLAH knows best.. Tuhan da jnji kalau benar, akan tersingkap jugak.. Nak tegak kan kebenaran bukan senang.. Salu kejahatan yg menang.. Sbb Allah lebih suka menguji yg benar untuk mencari yg lebih benar.. Frankly speakin liyana emo dgn bnde ni.. Tp taley emo sgt pun sbb sume ni da berlaku.. Kt taley wat ape..

Demnstrasi cume berlaku bile ade korupsi.. Same cam libya, tunisia dan egypt.. Lihat polis egypt.. Yg diperakui kejahatan mreka oleh scolars sluruh dunia.. Yg mnulis artikel ttg kejahatan mreke bkn rkyt mreke tp org luar..

Org luar lbh nmpk ape yg berlaku.. Org luar lbh brani tnjukkan kbnrn.. Sbb mereka tak terbatas dlm undng2 negara kte.. Jd, mreka bebas mengulas..

Mungkin etika sesuatu media mcmtu.. Menyampaikan sesuatu yg besar jd kecil.. Menyampaikan sesuatu yg kecil jd besar.. Tis is tru..

N demontrasi berlaku sebb kite terpengaruh.. Mcm egypt.. Demonstrasi berlaku sbb mreka dipengaruhi demonstrasi yg berlaku di tunisia sebelumnye..

Masyarakt pelu celik akal dan celik hati mendefinisikan satu mksud demonstrasi.. Dan ape objektif demonstrasi itu diadakan..

Aman tidak aman juga mampu dinilai melalui garis panduan sesuatu demonstrasi yg drancang..

Dan knp demokrasi adlh sistem yg terbaik harus diguna pakai oleh setiap ngare? Demokrasi brmksud ruled by people.. Yg mane rakyat yg mnentukan siapa pmimpin mreke.. Sbb kdg2 ada rkyt yg jauh lbh pndai dri pmimpin itu sendiri.. Jd tentu sekali mreke lebih arif menilai... Dan demokrasi adalah sistem terakhir yg ditemui selepas monarki, oligarki, aristokrasi dan tyranni.. Bermakna ia adalah alternatif yg plg tepat walaupun masih ada yg adopt sistem dictatorship dan lain2~

Dan lg, negara demokrasi tidak akn berperang dgn ngara demokrasi yg lain disebabkan kebiasan mereka mengadakan penyelesaian di meja rundingan bukan melalui serangan senjata nuklear atau bntuk serangan apa sekalipun..

Masyarakat juge harus tau demokrasi tu ade dua.. Iaitu iliberal dan liberal..

Dan malaysia bkn satu ngra demokrasi terbuka.. Kte boleh tgk sendiri limitasi media elektronik dan massa.. Smuanya tertumpu pada stu pihak..

Liberal demokrasi bila ade persamaan antara kerajaan dan pmbgkang.. Itu adelah liberal..

Jadi, kite harus berfikir secara wajar berdasarkan evindence yg terbukti tepat bukan mengikut ikutan dan pandangan sesuatu parti politik yg didokong..

=)

naim berkata...

aku pro BERSIH.. ^^

Ketelusan Polis akan terhakis...

kesian....

:((

Al-fatihah kepada meninggal dunia..

wan_cikgumuzik berkata...

aku suka komen cik Liyana Zahim.. boleh buat entri wooo.. hahhaa

vampire's lovex berkata...

media taksub kerajaan ke hape.. hoho...

kotak hitam berkata...

susah nak cakap la bro..
ada baik dan buruk bersih 2.0 ni..

Anak Wak Mail berkata...

hmm pasal benda ni..semalam kat berita tv3 keluar dia cakap anwar ibrahim dengan sape ntah bercanggah cakap..tak tahulah..mana yang betul..

aNaK MakCeK TiPaH berkata...

nape mesty dengan kekasaran tuk manage sume 2 ye polis ? x payah la berkasar cgt kalau suda merasa gentar .

aNaK MakCeK TiPaH berkata...

sedih lihat mereka yang memerlukan pertolongan dibiar begitu saja . setakat dibibir saja ke kebaikan tu tapi untuk memberikan kebaikan amat payah sekali ? Allahhu Akbar ! Penguat semangat di kala berhadapan dengan mereka yang x berperikemanusiaan . bertatih di dunia dengan topeng - topeng menutupi muka .