ENTRI TERBAIK

Rabu, 8 Jun 2011

Teguran untuk wanita--jadilah ustazah cantik

Assalamualaikum..

Ingin aku mempersembahkan tarian silat untuk memukadimahkan tutur bicara bisu ini..Semoga benda ini menjadi manfaat kepada kaum muslimah umumnya diseluruh dunia..Ingatla anda adalah perhiasan paling terindah kat dunia ni. Bisa menjadi racun..bisa menjadi penawar..Jangan jadikan dirimu sebagai penyebab kaum Adam menjadi penerima sebuah kitab di tangan kiri kelak..Sayangilah keluargamu--ayahmu, abangmu, adik lelaki, suamimu, saudara-saudara lelakimu..Mereka ini akan menerima palit dosa dari noda2 yang kamu lakukan.. Nauzubillah..mintak anda semua renungkan ini sedalam2nya..

Apakah bicara bisu ingin diwar2kan?

Aku ingin berkongsikan satu ilmu yang menunjukkan kesalahan atau kesilapan wanita tentang penjagaan aurat..Lapangkan dadamu dan bacala demi mencari keredhaan Allah s.w.t

KESALAHAN PERTAMA: Aurat itu adalah memakai tudung sahaja

KESALAHAN KEDUA: Bertudung tetapi berT-shirt berlengan pendek

KESALAHAN KETIGA: Bertudung tetapi baju kebarungnya terbelah kainnya(nampak betis)

KESALAHAN KEEMPAT: Bertudung tetapi bajunya sendat,sempit dan nipis lalu memaparkan susuk badan dan bentuk2 larangan yang menjadi sasaran mata lelaki yang miang

KESALAHAN KELIMA: Bertudung tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan hujung rambutnya

KESALAHAN KEENAM: Bertudung tetapi hanya memakainya di pejabat sahaja. Tidak di rumah, supermarket dan sebagainya

KESALAHAN KETUJUH: Bertudung tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, maka terdedahlah dadanya dari ditutupi kain tudung

KESALAHAN KELAPAN: Bertudung tetapi dengan tudung yang amat nipis sehingga boleh dilihat sanggul,leher dan tengkuk serta dadanya.

Tersentapkah tapi hakikatnya inilah fenomena sedemikian sedang berlaku pada akhir zaman ini..Jangan jadikan artis-artis kat malaysia neh sebagai idolamu..Jadilah "ustazah" yang cantik..InsyaAllah, pengertian sebenar wanita muslimah dapat diterjemahkan andai perkara asas ini diamalkan..

Renung2kanla dengan mata hatimu..semoga hatimu celik dan sedia menerima teguran ini dengan fikiran terbuka dan lapang dada..Hidup ini sementara.."Bertudunglah sebelum ditudungkan kelak"


Eh hujanlah pulak jom men polis sentri neh..best gak tackle2 time padang becak neh hehe..wah kenangan tuh..

26 ulasan:

echaRierie berkata...

InsyaAllah~
Moga 1 hari nt dibukakan pintu hati..
amin3..
hehe ~

Freaky berkata...

banyak rupanya kesalahan.. harap2 lepas wanita baca ni, ada yang ambil iktibar

HAKMI berkata...

betul betul betul....

Syuxer berkata...

@echaRierie InsyaAllah..:)..saya doakan itu

Syuxer berkata...

@Freaky ye sama2 kita ambil iktibar..:)

Syuxer berkata...

@HAKMI hahaha cam upin ipin plak hehe

Papa Mifz berkata...

entry menarik untuk wanita2 bertudung di luar sana...

mOon jOhari berkata...

...terima kasih ats teguran...
ni bukti kasih syg kamu pada wanita

yatie Awang berkata...

InsyaAllah...akan sentiasa di perbaiki...

~~Ticer Wann~~ berkata...

ramai yang tak tahu batas aurat sebenarnya.. erk satu lagi kaki jugak dalam kategori aurat..hendaklah memakai sokin untuk menutupinya.. :) sekadar perkongsian..

cucu umie berkata...

bagi ayie ad sesuatu yang tetinggl..iaitu betudung tetapi adkah kamu memakai stoking.. dlm islam pemakaian stoking sellu tidak dititik beratkan tpi yang pntng sbnarnya pemakaian stoking juga pntng..huhu

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

alhamdulillah masih ada kaum adam yg mengingatkan kaum hawa..huhu..bukan mcm certain laki... "baju awak besar sgt la..xsesuai ngan badan awak.." @ " ape la pakai tudung besar2..xcomel"..huhu..sebab ca penah berdepan ngan situasi gitu..kesian bakal bini dia x dibimbing ngn elok..

Yana Houry berkata...

thanks atas ingatan..sentiasa cuba utk jd yg terbaik...

syrupmasin berkata...

betol2..pompuan sekarang ramai buad kesalahan2 tuh..

Aisyah Aina berkata...

teguran yang sangat bagus....
kadang2 memang tak sedar...banyak jugak buat kesalahan bertudung :'(

fadh leyanie berkata...

bertudung biarlah ikhlas..dan sempurna.

Srikandi Cinta berkata...

Betulkan yang biasa,
biasakan yang betul.. :)

Moga mendapat hidayah dan taufiq untuk sentiasa berada lurus dijalanNya :)

Khairil berkata...

nice info bro...ramai yang ingat menutup aurat hanya dengan memakai tudung sahaja...maka yang lain dibiarkan terdedah...

p/s: suka tudung saji...

zacky786 berkata...

entry yg baguih ~

Fariz Danial berkata...

sedih la zaman sekarang ni.. bila orang berpakaian begitu selalu dipandang rendah oleh masyarakat,dan digelar ustazah agama. ish3..

padahal menjaga aurat itu wajib.. bukannya nak jadi ustazah ke hapee

anyways, nice entry =]

Maksud sebenar "Lelaki 9 akal 1 nafsu dan perempuan 9 nafsu 1 akal"
► Play. ▌▌Pause.

josrevalution berkata...

itu lah wanita nie....haraf2 lepas diorang baca smua tu sedarlah yer..hehe....cara melajukan laman facebook

PenDekAr LauT berkata...

Rakan2 wanita semua perlu lah menjaga perkara yg wajib. Aurat tu antara perkara penting yg perlu dijaga dlm hidup sehari2.

RedVixen berkata...

nice entry!
thanks berkongsi. meh sama2 perlahan2 kita berubah :)

Mira Zali berkata...

jdiklah ustazah y cntik.. insyaAllah.. ^_^

alif haris berkata...

nice advice bro :) .. alhamdulillah .. jgn jadi mcm certain laki yg tak gune nak menyuruh gf or isterinye pakai pakaian tak senonoh

liyana fadila berkata...

'ustazah' yang cantik... mudah2han dimudahkan jalan ke arah itu. insyaAllah... like this entry (^_^)