ENTRI TERBAIK

Rabu, 8 Jun 2011

Siapa Juara Carta Masalah Sosial di Malaysia?

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..

Saatku berblogwalking sambil mendengar lagu "Jay-Keasingan Dalam Duka" , ingin aku luahkan perihal mengenai masyarakat kita khususnya kaum Melayu beragama Islam yang semakin hilang pedoman dan punah akhlak akibat tunduk kepada desakan nafsu jahat..Cuba jawab soalan-soalan dibawah ini..

Siapa juara pengeluar video 3gp??
Siapa juara penghuni penjara??
Siapa juara penghuni rumah pemulihan akhlak??
Siapa juara pembuang bayi atau janin??
Siapa juara sumbang mahram??
dan banyak lagi...

Orang itu ialah orang melayu yang berstatuskan Islam pada lahiriah..bersyukurlah dilahirkan sebagai orang Islam setelah mak ayah memilih mencorakkan kita sebagai orang Islam..TAPI kita telah rosakkan nama baik agama Islam yang pada dasarnya adalah indah dan mulia disisi Allah s.w.t..Betapa malunya aku sebagai saudara Islam turut sama terpalit dengan noda-noda hitam tersebut.. 

Mari kita usha Harian Metro yang melaporkan perihal salah laku orang Melayu yang beragama Islam pada hari semalam..

Dibogel dan disamun oleh rakan || Cekik, Tendang, Pijak Kepala || Pasangan Celaka yang campak Bayi Diburu || Lelaki belasah isteri enggan makan bersama || Nenek sakit Atuk ulit Janda

dan banyak lagi..tengoklah masalah sosial yang sedang hebat melanda di negara ini..Mujur siksa dan azab ditangguh dulu, tidak seperti ketika zaman nabi-nabi terdahulu..Apakah diazab dan ditimpa bencana yang maha dasyhat baru terkinja-kinja nak berubah??

BANYAK GEJALA2 SOSIAL DILUAR KOTAK PEMIKIRAN MANUSIA TELAH BERLAKU..

GAY || MAK NYAH || PENGKID || LESBIAN ||

Syuxer menasihatkan kepada orang ramai yang beragama Islam..jauhila gejala2 tersebut..jangan mempersendakan nikmat Allah s.w.t bagi kat anda..Hargailah..Kalau dah lelaki tuh,jadilah lelaki sejati..carilah duit dengan halal..Jangan memperjudikan nasibmu ke dalam neraka..Siksaan dalam neraka amatla pedih..Kalau bermodalkan selepas wat dosa,bertaubat..tapi apakah sempat tak kita bertaubat itu..Bagaimana andai anda mati dalam keadaan membuat kerja terkutuk??

Andai merasakan diri tidak berguna sekalipun akibat terjerumus dosa silam seperti kesalahan menagih dadah..paling cikai pun..janganla menyusahkan orang..tolonglah mak ayah sekurang2nya..biarlah masyarakat sekeliling membenci anda, janji anda berbakti kepada ibu bapa sentiasa berterusan..



19 ulasan:

nana riduwan berkata...

betul tue syuxer..

CikAizA berkata...

sokong2... kalau ALLAH bagi kuasa kat manusia tgk baby dah besor jadi jahat or baik... mesti dah lama kena pijak2 bila tahu jahat.. hehehehhe

terasa mood nak jadi kejam plak...

~~Ticer Wann~~ berkata...

manusia makin hanyut..kesesatan, maksiat makin bermaharajalela... astaghfirullah... sedih mengenangkan semua tu...

Yes, I'm a lady driver..so what?

syrupmasin berkata...

errr..bile bace nih teringat berite2 dekat metro..huhu

Odah + One = OdahOne berkata...

xsangka org mlayu@Islam berjaya mnjadi juara...juara yg xperlu kita raikan...bala-bala ni semua bala ni...just wait & see

ANTARA MAKSIAT & ENCIK BALA

Khairil berkata...

sedih dan geram sangat dengan sikap masyarakat melayu sekarang ni...

Aisyah Aina berkata...

sikap manusia zaman sekarang memang macam tu...hari2 tak puas nak buat jahat

Mira Zali berkata...

moga2 masalah sosial semakin berkurangan.. ^_^

taliff berkata...

Betul tu, asyik3x bangsa kita je...hadoiiii....

budakkampung39 berkata...

mintak2 la aku tak tergolong dalam kumpulan yang dah kau sebutkan...moge kita sesama dijauhkan dari membuat kemungkaran.aminn

rajen bace?singgah sini...
cara nak cepat kawen
cikgu kurang ajar?
lelaki sebenarnya tak suke payudara besar

Anak Wak Mail berkata...

dunia akhir zaman cmni lah..pape pon..kita semua kena sentiasa beringat..

teringat tajuk kat surat khabar harian metro"isteriku seorang lelaki"..hahaha

kotak bulat berkata...

patut berbangga ke melayu kita jadi mcm tu.. :(
tak tahu lah bnda ni boleh berubah ke tak.. menyedihkan btoll..

kiwi berkata...

MELAYU MUDAH LUPA-Tun Dr. Mahathir.

Liyana Zahim berkata...

Dorg tak fikir, umat Muhammad umat yg paling ALLAH kasihi.. Segunung dosa tetap diberi ampun tanpa menurunkan sebarang bala besar sekalipun seperti umat2 nabi terdahulu.. Betapa kite patut mensyukuri ruang taubat yg salu terbuka oleh ALLAH utk kt.. Tp krana manjanya umat Muhammad, jadi lupe dan alpa.. Padahal rahmatNYA terlalu besar utk kite sbgai kaum2 dari nabi yang bergelar kekasih.. MasyaALLAH, smoga kite antara golongan yg sentiasa mengulas kebatilan bukan melakukan kebatilan.. Ameen..

ghost writer berkata...

aku mula terfikir dan berkira-kira kalau aku ada dalam golongan tuh...

Terbelog berkata...

perenggan 2nd last tu terbaeekk

cucu umie berkata...

seriously mereka nie kebanyakan terpgruh dengan kemajuan sekrng..disebabkan itu bnyk wujud gejal2 yng tidak benar..selain itu, ibu bapa pon memainkan peranan pntng utk anak itu sendiri..

josrevalution berkata...

ye..org melayu skg memang luar daripada sangkaan kebanyakn perbuatan.tapi saya masih bersyukur kerana di malaysia tiada lagi perperangan spt negara2 yang lain..apa kata korang?hehe..cara melajukan laman facebook

josrevalution berkata...

ye..org melayu skg memang luar daripada sangkaan kebanyakn perbuatan.tapi saya masih bersyukur kerana di malaysia tiada lagi perperangan spt negara2 yang lain..apa kata korang?hehe..cara melajukan laman facebook