ENTRI TERBAIK

Isnin, 30 Mei 2011

Perahu layar mudik tanpa nakhoda

Assalamualaikum..dan salam 1 suratkhabar..

Baca tajuk dia pun dah seram..Ni aku ceduk dari suratkhabar kosmo..

PERAHU LAYAR Jagular yang ditemui mudik di dermaga Riverhead, Amerika Syarikat tanpa nakhodanya.


LONG ISLAND - Pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS) masih menyiasat kematian misteri seorang pelaut, Frank Closter selepas perahu layarnya mudik tanpa lelaki itu di dermaga Riverhead di sini negeri Connecticut, lapor sebuah akhbar semalam.

Mayat Closter yang berusia 64 tahun ditemui di perairan 24 kilometer dari tempat dia memulakan pelayaran dekat sini dengan menaiki perahu layarnya yang diberi nama Jagular.

Closter dipercayai terjatuh ke laut, namun misteri Jagular yang berukuran 10.4 meter (m) panjang itu belayar sendiri dan mudik di dermaga itu terus mencetuskan tanda tanya.

Seorang pegawai penyiasat mengatakan bahawa pihaknya menemui cermin mata kepunyaan Closter, dompet dan carta perjala- nan perahu layar itu.

Jurucakap pengawal keselamatan pantai, John Olsen memberitahu kepada akhbar New York Post, tiada sebarang kerosakan dilihat pada Jagular.

"Perahu layar ini belayar tanpa dipandu oleh sesiapa. Kebarangkalian ia mudik sendiri adalah satu dalam sejuta. Kejadian ini sangat pelik," jelas Olsen.

Isteri Closter, Barbara pula memberitahu pegawai penyiasat berkenaan bahawa suaminya mula belayar dari jeti di Haddam dekat sini pada Khamis lalu dan merancang untuk untuk ke Clinton di negeri New Jersey.

Closter dipercayai terjatuh dari perahu layar tersebut semasa melakukan pelayaran.

Pihak koroner Connecticut masih menyiasat punca sebenar kematian Closter, namun mereka tidak mengesyaki ia perbuatan khianat. - Agensi

Sumber: Kosmo!

*Camner kapal layar dapat bermudik ke tempat dermaga itu tanpa pemandunya??Apakah kapal itu ada "autopilot" yang disetkan berlayar ke dermaga tersebut..Teknologi auto dah berkembang pesat..Jadi andaikata itu bukan autopilot..apakah itu berhantu???~~syuxer

19 ulasan:

Anak Wak Mail berkata...

huh..seramnya..serius ni>>mcm berhantu je..

tp mungkin dia ada autopilot kot ni..kan.

qamarguyz berkata...

salam ziarah..
hantu dia la k0t..
selagi hasrat tak tercapai..huhu

Mohd Yusuf berkata...

tak seram pun...hahahha
itu semua kuasa Allah...

Khairil berkata...

macam cerita Pirate of Carribean la...hahaha

dwaty berkata...

seram juga ni...

syrupmasin berkata...

ade hantu kot..roh dy yg bawak nih :D

ArulchelseA berkata...

hantu karak ni bro...kih kih kih kih

Rai berkata...

jangan biarkan hidup anda diselubungi MISS u like crazy.. hehehe..

fadh leyanie berkata...

terdapat banyak persoalan di situ..apakah?siapakah?bagaimanakah?
mungkin kah juga kapal itu di pandu org halimunan..haha

Liyana Zahim berkata...

Kne sorok antu air tuh.. Herrrrr grrrr.. Takutttt!

Milo Ais berkata...

hebatnya kekuasaan Allah..

ABU berkata...

ada hantu kot yang mengemudi perahu tu.hehehe

Aisyah Aina berkata...

sebenarnya ada orang kat dalam tu...dia saja main sorok2...kahkah XD

Jiejah Gorjes berkata...

tu nama nye magik hehehehe...

cucu umie berkata...

alamak, peliknyer boleh bergrak sendiri..mybe ad alat kot yg memang dh disetkan kalo tuan yer mata, dia yer kapal akan gerk juga..huhu

kotak bulat berkata...

hehe... misteri.. :P
roh pelayar tu yg kawal kapal tu..

Terbelog berkata...

ok la tu. tak payah susah2 carik..dia balik sendiri hehe

RedVixen berkata...

erk... saka kot? hahaha

rara pinkmafia berkata...

erk.ada ke.takutnya....