ENTRI TERBAIK

Khamis, 24 Mac 2011

~~Siapa Kata Wanita Tiada Janggut?~~



Sesuatu yang pelik jika seseorang mempunyai sesuatu yang ada pada kaum jantina lawannya. Tapi itulah yang berlaku kepada Vivian Wheeler yang berusia 62 tahun berasal dari Bakersfield, California, Amerika apabila mempunyai janggut. Bahkan, bukannya sehelai dulu, bahkan sama lebat seperti seorang lelaki sebenar!

Sebenarnya Vivian sudah mempunyai misai dan janggut yang halus sejak umurnya 7 tahun. Ayahnya juga menyimpan kerisauan ke atas apa yang terjadi kepada anak perempuannya itu. Setiap hari cuba dicabutnya, namun tetap tumbuh semula dan semakin banyak. Sehinggalah umut Vivian mencapai 15 tahun dan janggutnya tetap tumbuh dengan lebat. Akhirnya, dia membiarkan saja tumbuh tanpa mencukurnya setiap hari.

Keputusan itu pulalah yang menorehkan nama Vivian dalam Guinness Book of World Record. Dia tercatat sebagai Wanita Berjenggot Terpanjang. Terakhir kali diukur, panjang jenggotnya mencapai 28 cm. Menurut medis, Vivian memiliki keturunan hypertrichosis, syndrome manusia berbulu lebat dan kelainan hormon.

Dengan keunikan yang ada pada dirinya itu, dia telah mengangkat namanya di dalam Guinness Book of World Record. Dia tercatat sebagai wanita berjanggut terpanjang. Terakhir diukur, panjang janggutnya itu telah mencapai 28cm. Menurut doktor, Vivian telah mengidap keturunan Hypertrichosis, iaitu sindrom manusia berbulu lebat dan kelainan hormon. 



Kredit to: AjaibBenar

Tiada ulasan: